Rozmowa z Janem Tkaczowem, prezesem zarządu Messenger Service STOLICA SA
- Konkurencja nie śpi. DHL i Servisco połączyły się. Teraz Stolicy będzie chyba trudniej walczyć o klienta?
- Rzeczywiście na polskim rynku logistycznym robi się ciasno. Spodziewaliśmy się tego i jesteśmy bardzo dobrze przygotowani. Dzięki naszemu jedenastoletniemu doświadczeniu możemy śmiało konkurować z dużymi graczami. Fuzja DHL i Servisco trwa i paradoksalnie możemy na niej skorzystać. Walka o klienta jest dużym wyzwaniem, ale myślę, że dzięki nowej strategii i zaangażowaniu całego zespołu możemy śmiało powiedzieć, że nie czujemy się w niczym słabsi od konkurencji. Przede wszystkim stawiamy na jakość usług. Posiadamy jeden z najnowocześniejszych systemów zabezpieczeń. Stale obserwujemy rynek i potrzeby naszych klientów oraz dopasowujemy nasz serwis do zmieniających się warunków i wymagań.
- Poczta Polska do 2005 roku planuje wydać 1 mld zł na przejęcia spółek z branży kurierskiej i logistycznej. Na rynek wkracza więc kolejny i to znaczący gracz. Jak reaguje na ten fakt branża?
- Oczywiście będziemy obserwować ruchy Poczty Polskiej. Informacja o tego rodzaju inwestycjach może być niepokojąca, jednak jak dotąd nie usłyszeliśmy żadnych konkretów, a o przejęciach firm kurierskich przez Pocztę słyszymy już od dłuższego czasu. Nie przewidujemy pojawienia się nowego, nieznanego konkurenta, który mógłby znacząco zmienić rynek.
- Wymagania klientów są coraz wyższe. Jakie udogodnienia i dodatkowe usługi wprowadza Stolica do swojej oferty?
- Przede wszystkim w ubiegłym roku zakończyliśmy reorganizację naszego działu handlowego. Działanie to poprzedzone było analizą zarówno rynku, jak również potrzeb naszych klientów. Celem zmian było przede wszystkim zapewnienie klientom lepszej opieki i jak najwyższego standardu obsługi. W ubiegłym roku powstał nowy, bardziej przejrzysty cennik usług. Teraz klienci w prostszy sposób mogą sami skalkulować cenę przesyłki oraz otrzymują precyzyjną informację o wszystkich usługach. Przed świętami Bożego Narodzenia umożliwiliśmy klientom przesyłanie za naszym pośrednictwem upominków świątecznych. Nasz Dział Akcji Specjalnych jest w stanie skompletować i rozdystrybuować wszelkie, nawet najbardziej skomplikowane prezenty. W lutym tego roku uruchomiliśmy także we wszystkich większych miastach w Polsce nowa usługę – Ekspress Lokalny. Teraz szczególnie pilne przesyłki są dostarczane już w ciągu jednej godziny od ich odbioru przez kuriera.
- Czy po wejściu Polski do Unii Europejskiej Stolica wejdzie na rynki unijne?
- Nie planujemy w najbliższym czasie ekspansji naszej marki na rynkach UE. Zasady współpracy z naszym partnerem zagranicznym pozostaną bez zmian. Oznacza to, że poza granicami kraju reprezentowani jesteśmy przez partnera zagranicznego, natomiast w Polsce to my dbamy o jego interesy.
- Firma wdrożyła system zabezpieczania przesyłek SCANPACK. Na czym polega monitorowanie przesyłki przez klienta?
- STOLICA jako pierwsza firma w branży kurierskiej stworzyła własny zintegrowany system monitorowania przesyłek SCANPACK łączący dwa niezależne systemy w jedną całość (system telewizji przemysłowej oraz system skanowania przesyłek). Pozwala on na zidentyfikowanie każdej paczki pojawiającej się w systemie oraz skuteczne monitorowanie drogi związanej z dystrybucją przesyłek, co przy kilkudziesięciu tysiącach paczek dziennie praktycznie jest niemożliwe w przypadku klasycznego systemu telewizji przemysłowej. Dodatkowo system daje możliwość kompleksowego nadzoru wideo każdej placówki na terenie kraju. Standardem spółki jest również objęcie satelitarnym systemem monitorowania wszystkich samochodów liniowych oraz samochodów kurierskich. System ten umożliwia także śledzenie drogi przesyłki przez naszych klientów. Dzięki systemowi SCANPACK mamy możliwość wprowadzenia danych na temat każdej przesyłki do systemu komputerowego. Klient znając numer listu przewozowego może na naszej stronie internetowej www.stolica.pl sprawdzić gdzie w danej chwili znajduje się przesyłka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz