poniedziałek, 21 czerwca 2010

TSL: Indywidualne podejście

Rozmowa z Rafałem Nawłoką, dyrektorem sprzedaży Masterlink Express

- Na rynku usług kurierskich panuje coraz większa konkurencja, tworzą się sojusze. Teraz Masterlinkowi będzie chyba trudniej walczyć o Klienta?

- Sojusze zawiązują się po to, aby firmy mogły uzupełniać swoją ofertę lub stworzyć zupełnie nową firmę. Masterlink nie ma powodów do obaw ze względu na zawarte porozumienia o współpracy oraz bycie częścią jednej z największych grup logistycznych na świecie. Zapewniamy klientom zarówno kompleksową obsługę logistyczną i kurierską jak i szereg usług „szytych namiarę”, co z pewnością daje nam przewagę konkurencyjną.

- Poczta Polska do 2005 roku planuje wydać 1 mld zł na przejęcia spółek z branży kurierskiej i logistycznej. Na rynek wkracza więc kolejny wielki gracz. Jak reaguje na tę decyzję branża?

- Co do Poczty Polskiej, trudno jest wskazać firmę kurierską, która byłaby w dobrej kondycji finansowej i byłaby jeszcze do kupienia. W ostatnich latach wiele firm zostało zakupionych przez poczty innych krajów, tj. Masterlink przez Pocztę Szwedzką i Francuską. Na plany wydania przez Pocztę Polską 1 mld zł na zakup firmy kurierskiej branża zareaguje dopiero, jak będzie wiadomo, kogo będą chcieli przejąć i jaką obiorą strategię rynkową.

- Wymagania klientów są coraz wyższe. Jakie udogodnienia i dodatkowe usługi wprowadza Masterlink do swojej oferty?

- Masterlink oprócz usług logistycznych i kurierskich oferuje szereg usług specjalnych typu Cash on Delivery, Proof on Delivery, Dokumenty Zwrotne, Obsługa Akcji Specjalnych itp. Dodatkowo tworzymy usługi ściśle dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Można powiedzieć, że Masterlink jest innowatorem na polskim rynku kurierskim, ponieważ wielokrotnie nowe usługi pojawiają się najpierw w naszej ofercie, a dopiero później wprowadza je konkurencja. Dobrym przykładem jest usługa Faktury On-Line, która do tej pory oferowana jest tylko przez Masterlink.

Faktury Online to system dedykowany do klientów, którzy mają duże wymagania dotyczące fakturowania, np. międzynarodowych korporacji czy innych firm o skomplikowanej strukturze kosztowej. Zaletami systemu są: podział kosztów wg centrów kosztowych stosowanych przez klienta, pełna informacja operacyjno-finansowa w dogodnej formie elektronicznej, ułatwienie i przyspieszenie procesu akceptacji kosztów (również wielo-pozimowej dekretacji), elektroniczna archiwizacja dokumentów i eliminacja zbędnych wydruków papierowych, automatyczne płatności zgodnie z przyjętymi warunkami handlowymi.

- Czy po wejściu do Uni ME wejdzie na rynki, na których obecne są przedstawicielstwa Grupy Poczty Szwedzkiej posiadającej udziały w ME i będzie z nimi konkurować, czy ograniczy się do obsługi rynku polskiego?

- MASTERLINK JEST CZĘŚCIĄ GRUPY POCZTY SZWEDZKIEJ I GRUPY POCZTY FRANCUSKIEJ – MY Z NIMI WSPÓŁPRACUJEMY, A NIE KONKURUJEMY – BUDUJEMY WSPÓLNIE SILNĄ POZYCJĘ GRUPY I WALCZYMY O JAK NAJWIĘKSZY UDZIAŁ W RYNKU ŚWIATOWYM. Dlatego też Masterlink będzie obsługiwał zarówno rynek polski, jak i rynki zagraniczne poprzez międzynarodową sieć drogową - DPD czy też lotniczą - CHRONOPOST.

- Co dla firmy oznacza wejście Polski do Unii Europejskiej?

- Z pewnością wejście Polski do UE wpłynie bardzo pozytywnie na dynamikę rozwoju naszego rynku logistycznego. W szczególności rozwinie się sektor międzynarodowych przesyłek drogowych. Brak granic celnych, a tym samym skrócenie czasu transportu oraz niższe koszty w porównaniu do przesyłek lotniczych podniosą bardzo konkurencyjność usług międzynarodowych drogowych takich jak usługa DPD oferowana przez Masterlink dzięki posiadaniu przez firmę dostępu do logistycznej sieci międzynarodowej. Warto też wspomnieć, iż uproszczenie procedur celnych i otwarcie naszego rynku na Europę zachodnią i pozostałe kraje wchodzące do struktur UE spowoduje tzw. rozdrobnienie towaru. Dotychczas bardzo popularny transport całopojazdowy zostanie zastąpiony transportem pojedynczych paczek, chociażby ze względu na fakt, iż nie będzie konieczności odprawiania każdej paczki osobno.

- Masterlink dla każdego Klienta przygotowuje indywidualną ofertę „na miarę”. Na czym polega takie podejście?

- Masterlink Express specjalizuje się w dostarczaniu innowacyjnych i nietypowych rozwiązań o wartości dodanej. Tworzenie specjalistycznych usług – „szytych na miarę klienta” daje Masterlink Express przewagę konkurencyjną i pozwala na utrzymanie lojalności klientów przez długi czas. Nasze podejście polega na szukaniu indywidualnych rozwiązań dla klienta i rozwiązywaniu jego problemów. Współpracując z nami klient nie musi rezygnować z rzeczy, które np. u konkurencji są niewykonalne, w Masterlink dzięki wyspecjalizowanemu zespołowi, który rozumie rynek wartości dodanej oraz elastycznemu systemowi operacyjnemu otrzyma usługę „uszytą na miarę".

Brak komentarzy: